Gravidyoga_SB

Gravidyogakurs
med fokus på andning och rörelse

Att yoga är ett utmärkt sätt att öka sitt välmående under en graviditet och du får också möjlighet att förbereda dig både fysiskt och mentalt inför förlossningen och tiden som följer efter det.

Vi rekommenderar dig som är gravid att vila helt från yogan de tolv första veckorna och att därefter börja på yoga för gravida.

Vi har under flera år utvecklat en träningsform där får du jobba med fysiska rörelser för att stärka kroppen och öka kroppsmedvetenheten.

Vi jobbar särskilt med att stärka ben, rygg och bäckenbottenmuskulatur. Du får också prova på olika värk- och förlossningsrörelser, andningstekniker och avslappning.

 

 

Vi har några öppna temaklasser, Föda utan rädsla, med erfarna Lina Ahlström. På denna temaklass använder vi boken och metoden "Föda utan rädsla" som bas. Metoden är utformad av doulan och sjukgymnasten Susanna Heli med barnmorskan Liisa Svensson.

Boka plats här >>>

Ej möjlighet att ta igen missade kursomgångar på kurserna i gravidyoga. Du får låna en yogamatta på kursen.

Yogashala Stockholm

Här kan du välja mellan att besöka vår anpassade mobilsida eller vår vanliga webbsida.

Till mobilsidan Till vanliga sidan